dossiers
In 2016 vond de 25ste editie van de Miss Summerverkiezing in Dalen plaat...
Publicaties van de jaarlijkse Zuidenveldtentoonstelling in Zuidoost-Dren...
In de vroege ochtend van donderdag 30 juni wordt de woning van Koert Eld...
Zes verdachten, onder wie twee uit Nieuw-Schoonebeek, worden verdacht va...
Regio

Wildlands krijgt in 2018 een achtbaan

Geplaatst op dinsdag 30 mei 2017 21:19
  • Wildlands. © Niek van der Oord

pinterestmail

Emmen - Wildlands is toe aan de volgende stap. Volgend jaar wordt het avonturenpark in Emmen verrijkt met een heuse achtbaan.

Volgens directeur Frankwin van Beers is de tijd rijp voor een nieuwe attractie. Het gaat om een zogenoemde dubbele family boomerang coaster van de Nederlandse fabrikant Vekoma. Het gaat om een dubbele baan zonder inversies, waarin passagiers van twee treinen tegelijk met elkaar kunnen racen.

Per uur kunnen 1100 passagiers plaatsnemen in de nieuwe aanwinst. De achtbaan wordt niet hoger dan 20 meter en komt te liggen tussen parkeerplaats Emmen-Zuid en de savanne van themagebied Serenga. Een stukje grond wordt hiervoor speciaal bij het park aangetrokken. Het is nog niet bekend op welke datum de achtbaan opent. Inmiddels is er al een omgevingsvergunning aangevraagd voor de bouw.

Wildlands Hotel

De komst van de rollercoaster wordt de eerste, grote uitbreiding die niet direct iets met dieren te maken heeft. Wildlands hoopt met deze stap een stukje spektakel te bieden voor hun publiek. De beslissing om een nieuwe, grote attractie te openen valt verrassend snel. Vorig jaar december meldde Van Beers in deze krant dat die er pas in 2018, uiterlijk 2019 zou komen. Ook ziet hij de komst van eigen Wildlands Hotel wel zitten, hoewel het park het initiatief daarvoor liever aan de markt laat. 'Als een hotelketen zich meldt, dan willen we graag praten.'

 

 

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'coevordenhuisaanhuis.nl' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (16) Plaats een reactiereacties
profielfoto
30 Mei 2017 21:38
J. Suck
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, een dieren (beleef park, ja zoek ze maar es op park)
bezoekers aantal daalt nu al, na 1 jaar
profielfoto
30 Mei 2017 22:14
Schobbe Jaques
Kat in het nauw? De wens is blijkbaar weer vader van de gedachte...
profielfoto
30 Mei 2017 22:39
G Langius
Disneylands
profielfoto
30 Mei 2017 22:49
Compas cuum
strakke actie , een pretpark en dierenpark in een ........... goed idee.
profielfoto
30 Mei 2017 23:35
B. H.
Goed idéé,meer bieden voor het zelfde geld, dit zal zeker niet het laatste attractie zijn.
profielfoto
30 Mei 2017 23:52
Tristan Pol
Mijn gok is dat WILDLANDS Adventure Zoo Emmen een bestelling heeft geplaatst bij Preston & Barbieri voor een Coaster Double Race. De hoogte zal tussen de 10-12 meter zijn en qua baanlengte zal het ongetwijfeld een korte versie zijn. Misschien wel korter dan 400 meter.
Ik zou geïnvesteerd hebben in een aquarium of iets met spinnen, al dan niet gecombineerd met een dark ride. Dit is geen duurzame investering, meer opportunisme en wensdenken.
profielfoto
31 Mei 2017 00:47
mien dobbelsteen
Dag dierenpark hallo pretpark....jammer
profielfoto
31 Mei 2017 02:34
Geen Idee
@tristan Nee het wordt een dual boomerang coaster van Vekoma.
profielfoto
31 Mei 2017 07:23
Lotte Zelhem
Het is te hopen dat dan alleen de 8 baan over de kop gaat...........
profielfoto
31 Mei 2017 08:17
Joost vanuit z'n stamkroeg
Er zitten geen loopings in deze 8baan, dus die gaat in ieder geval niet over de kop :)
profielfoto
31 Mei 2017 12:43
Lotte Zelhem
Niet over de kop Joost? Wat ongezellig zeg...☺.:)
profielfoto
31 Mei 2017 10:38
D PE
Ooit hadden we een dierentuin waar wij als Emmenaren trots op zijn. Nu krijgen we de zoveelste slechtlopende "pretpark" Nooit had men in moeten stemmen met dit project. Hadden we onze Noorder Dierenpark maar gehouden. Educatief voor mens en dier. Emmen als onaantrekkelijke gemmente ?? Dan moet men gewoon doorgaan met dit soort luchtkastelen
profielfoto
31 Mei 2017 12:17
p.a Blokker
ik zou er ook een 18 hole's golfbaan, een 4 sterren hotel, een sprookjespark en een vakantiebungalowpark bij willen hebben, tenslotte kunnen de gemeentelijke belasting nog wel flin omhoog nietwaar? het moet toch ergens van betaald worden, die rechtse speeltjes.ha ha ha ha
profielfoto
31 Mei 2017 12:23
jh emmen
Zeikwijven hier.. wees blij met Wildlands. Ik kom er graag met mijn abonnement va 6 euro in de maand. Als het oude bij het oude gebleven was.. was er niks meer. Beetje snugger zijn ze hier niet met al deze uitspraken. Ik had direct al door dat er meer attracties zoals een achtbaan zouden komen.. maarja.. ik kijk vooruit en niet zoals de meesten hier.... achterom.
profielfoto
31 Mei 2017 12:35
Levens Genieter
De megalomane Wildlandsformule is failliet, dit bevestigd wat ieder weldenkend mens al had zien aankomen.
De lege parkeerplaatsen bevestigden al de minimale bezoekersaantallen en dat nu er al omgebouwd word, wat pas in 2019 gepland was, naar een pretpark bevestigd dit alleen nog maar eens extra.

Zijn onze intellectuele bestuurders, o.a. Bijl en Arends die grootvoorvechter waren van dit project, nu ook bereid dit toe te geven????
profielfoto
31 Mei 2017 13:11
jh emmen
Get a real life .. zou ik zeggen
LAAT EEN BERICHT ACHTER

Reageren op dit bericht is niet (meer) mogelijk.